30 lat minęło…
Obecnie mało kto byłby zdziwiony na widok sceny czczenia zachodniej muzyki rozrywkowej w Pekinie – 15 milionowej metropolii, gospodarza Letnich igrzysk Olimpijskich, na 12 miejscu na 60 w rankingu najbardziej zglobalizowanych miast według magazynu „Foreign Policy”. Ten wizerunek rożni się znacząco od tego, który mógł zobaczyć zwiedzający 30 lat temu. Czytaj więcej o zmianach gospodarczych w Chinach.
Chiński popyt na ropę
Światowe zasoby ropy wyczerpują się a światowa popyt rośnie. Według Urzędu Regulacji Energetyki (Energy Information Agency) rządu oczekuję się, że światowy popyt na ropę wzrośnie o 54 % przed 2025 rokiem. Będą musiały zostać wyprodukowane dodatkowe 44 miliony baryłek ropy aby sprostać popytowi. Czytaj więcej o popycie na ropę.
Chiny i WTO
Światowa Organizacja Handlu została założona 1 stycznia 1995 roku i stanowi kontynuację Układu Ogólnego w Sprawie Taryf Celnych i Handlu (GATT). Jest jedyna globalną, międzynarodową organizacją, która zajmuje się zasadami handlu między państwami. Jej celami są: podniesienie standardu życia, zapewnienie pełnego zatrudnienia, promowanie wzrostu prawdziwego dochodu i efektywnej podaży. Czytaj więcej o Chinach w WTO.
Firmy motoryzacyjne
Chiński sektor motoryzacyjny rośnie w zadziwiającym tempie. Wytwórcy aut z całego świata chcą sprzedawać na najszybciej rozwijającym się rynku świata. Jednak prawdziwym zwycięzcą w tym przemyśle będą Chiny, które szybko rozbudowują swój przemysł motoryzacyjny za pomocą obcych inwestorów. Chińskie prawo również zastrzega, że obca firma nie może posiadać więcej niż 50 % udziałów w chińskiego producenta i aby wejść na rynek muszą posiadać chińską firmę partnerską. Czytaj więcej o przemyśle motoryzacyjnym w Chinach.