Centrum Motoryzacyjne

Miejski rząd ma ambitne plany na stworzenie przemysłu samochodowego w Szanghaju. Cały dystrykt Anjing gdzie tor Formuły 1 ma swoje miejsce został przemieniony w mekkę samochodową gdzie wszystkie operacje dotyczące tego przemysłu powinny być tam skoncentrowane. Szanghaj Volkswagen posada tam swój oddział służący jako baza dla ambitnych projektów. Ponad 180 krajowych i międzynarodowych firmy już otworzyło tam swoje biura.

Przyszłość przemysłu samochodowego w Chinach.

Chińskie ożywienie i wzrost w przemyśle samochodowym jest niesłabnące. Mimo to oczekuje się za mniej niż 5 lat pojawi się nadwyżka ponad 2 milionów pojazdów na chińskim rynku. Co więcej, istnieje obawa, że obce firmy w sektorze samochodowym są fatalnie traktowane ponieważ chiński przemysł próbuje zrezygnować z obcej specjalistycznej wiedzy i pieniędzy. Bez wątpienia osiągną w tym sukces dzięki zagranicznej pomocy: chiński personel jest szkolony przez zagranicznych ekspertów we wspólnych przedsięwzięciach a następnie ludzie ci przenoszą się do sektora usług lub dostaw. Rozwijające się rynki ubezpieczeń i finansów związanych z samochodami także pozostają głownie w rękach Chińczyków.

Podczas gdy przez chińskie metropolie toczy się lawina stali, piesi nigdzie indziej jak tylko w Szanghaju nie chodzą bliżej poruszających się aut. W wielkich miastach pozwolenia zostają ograniczane aby poradzić sobie z tą sytuacją. Natomiast rynek ten w innych prowincjach leży odłogiem podczas gdy rząd stara się ożywić sytuacje w zachodnich prowincjach poprzez ambitne projekty polepszające infrastrukturę.

Leave a Reply