Instytut Konfucjusza 孔子学院

Propagowania kultury Chin oraz przełamanie stereotypów o rzekomej niemożności nauczenia się języka chińskiego to główna idea tworzenia na całym świecie Instytutów Konfucjusza. Około 30 milionów cudzoziemców uczy się chińskiego a liczba ich stale rośnie.
W 2004 rozpoczęła się światowa historia Instytutów Konfucjusza. Wtedy to Chińskie Państwowe Biuro Międzynarodowej Promocji Języka Chińskiego (Hanban汉办) utworzyło pilotażowe centrum języka chińskiego w Taszkencie. W listopadzie tego samego roku w Seulu powstał pierwszy Instytut Konfucjusza. Od tamtej pory podobne instytucje zaczęto tworzyć przy uczelniach w różnych częściach świata. Pierwszy w Europie Instytut powstał w lutym 2005 roku w Sztokholmie.

Cele:

  • organizacja kursów języka chińskiego,
  • szkolenia dla firm i instytucji na temat różnic międzykulturowych, technik negocjacji w Chinach i inne,
  • prowadzenie biblioteki zawierającej materiały dydaktyczne, książki na temat kultury Chin oraz bogate źródła multimedialne,
  • organizacja konferencji i sympozjów naukowych dotyczących Chin,
  • prezentowanie sztuki chińskiej – przeglądy filmów, wystawy,
  • opracowanie polskojęzycznego podręcznika i słownika polsko-chińskiego i chińsko-polskiego,
  • organizacja konkursów języka chińskiego oraz wiedzy o kulturze chińskiej,
  • przybliżanie chińskich tradycji poprzez obchody tradycyjnych chińskich świąt.

W Polsce istnieją cztery Instytuty Konfucjusza:

Instytut Konfucjusza w Krakowie

Instytut Konfucjusza w Krakowie

波兰克拉科夫孔子学院

Instytut Konfucjusza w Opolu

Instytut Konfucjusza w Opolu

波兰 奥波莱 孔子学院

Instytut Konfucjusza w Poznaniu

Instytut Konfucjusza w Poznaniu

波兰波茲南 孔子学院

Instytut Konfucjusza w Wrocławiu

Instytut Konfucjusza w Wrocławiu

波兰弗罗茨瓦夫 孔子学院

Leave a Reply