Komunikacja w biznesie

Chiński styl komunikacji interpersonalnej

Historia Chin liczy 5 000 lat. Jest to najstarsza cywilizacja w dziejach ludzkości. Ten kraj od dawna fascynował i ciekawił świat. Jedna z najstarszych istniejących cywilizacji pozostawiła gigantyczne dziedzictwo kulturowe. Duma płynąca z dziedzictwa kulturowego Chin wciąż łączy mieszkańców tego ogromnego kraju. Odwiedzających Państwo Środka zachwyca, inspiruje po dzień dzisiejszy zarówno bogactwo zabytków architektury, niezwykłą kultura, jak i piękno i różnorodność krajobrazu. Chiński styl negocjowania dziwi, czasem irytuje, czasem przytłacza przybyszów z Zachodu. Czytaj więcej o chińskim stylu komunikacji interpersonalnej

Przepraszanie i odmowa

Bardzo charakterystyczną cechą dla kultury chińskiej jest nieużywanie przez Chińczyków nieprzyjemnych wyrażeń. Nie wypowiadają również negatywnych rzeczy w bezpośredni sposób. Ciekawie wygląda wyrażanie „nie”. Czytaj więcej o przepraszaniu i odmawianiu w chińskiej kulturze

Komplementy i krytyka

Koncept Yuan zasadniczo odnosi się do zachowania, w którym nie wyraża się niezadowolenia. Jest to stan umysłu, w którym osoba odczuwa niezadowolenie lecz nie ukazuje go, celem zachowania twarzy. Kodama uważa jednak, iż w sytuacji kiedy Chińczyk nie zgadza się z tym co na dany temat zostało powiedziane, wyrazi to szczerze i otwarcie. Chińczycy zazwyczaj nie akceptują komplementów, jeśli to robią dodają pewne elementy aby podkreślić skromność. Pochwaleni przez pracodawcę odpowiadają, że to właśnie dzięki niemu osiągnęli taki poziom. Czytaj więcej o komplementach i krytyce w chińskiej kulturze

Leave a Reply