Firmy Lotnicze

Na tej stronie znajdują się informacje dotyczące największych linii lotniczych w Chinach w tym Air China i China United Airlines. Profile firm dostarczą informacji o historii, ilości pasażerów, rozwoju, ostatnich nowinek i przyszłych projektów i celów firmy. Największa w Chinach firmą lotniczą jest Air China działająca za pośrednictwem 200 Boeingów i statków powietrznych typu Airbus. Obsługuje 250 krajowych i międzynarodowych portów powietrznych. Żadna inna linia nie oferuje tylu lotów do chińskiej stolicy – Pekinu (Beijing) i dalszych regionalnych punktów w Chinach.

China United Airlines

China United Airlines jest linią lotniczą w siedzibą w Pekinie. Linia ta została utworzona w 1986 roku aby służyć wojsku dla celów cywilnych a obecnie obsługuje sieć regularnych lotów w współpracy z lokalnymi firmami.

W październiku 2002, China United Airlines zaprzestało obsługiwać planowe loty w całym kraju. W 2003 China United Airlines musiała całkowicie zaprzestać operacji z powodu nowych przepisów wprowadzonych przez rząd, które nie pozwalały używać więcej armii w dochodowych obszarach.

Jednak główny zarząd Lotnictwa Cywilnego w Chinach wydał pozwolenie 4 lipca 2005 roku zarówno „Shanghai Airlines“ i „China Import and Export Airline“ do odbudowania razem China United Airlines. Na skutek tego Shanghai Airlines posiada 80% udziałów. W tym czasie China Airlines w posiadaniu jednego samolotu a Boeing 737-700, który został wydzierżawiony przez od Shanghai Airlines.

Dodatkowo China United Airlines jest jedyną linią, która działa na lotnisku Beijing Nan Yuan, które jest wojskowym obiektem, położonym na południe od miasta. Linia lotnicza obsługuje głownie krajowy przewóz towarów jak i transport pasażerów.

Mimo tego, że China United Airline straciła militarny status, wierzy się, że będzie latać do militarnych lotnisk. Linia będzie miała dostęp do pewnych portów docelowych, które pozostaną niedostępna dla komercyjnych linii.

Air China

Air China jest największą w Chinach działającą flotą ponad 200 samolotów Boeing i statków Airbus oferującą loty do 250 krajowych i międzynarodowych celów podroży. Żadna inna linia nie oferuje tylu lotów do chińskiej stolicy Pekinu (Beijing) i dalszych lotów do regionalnych portów. Główne porty lotnicze w Chinach są zlokalizowane w Pekinie, Szanghaju i w zachodnim chińskim obszarze Cheng.

Air China jest głównie w posiadaniu państwa (około 66%), przez China National Aviation Holding Company. Lina lotnicza jest jedyną mającą flagę Chin ma każdym samolocie. Firma została założona w 1988 roku i od tego czasu rozrastała się w postępie geometrycznym przewożąc 33,97 milionów pasażerów.

Mimo, że Air China rozwinęła się znacznym stopniu, nie obyło się bez pogorszenia wyników. W porównaniu z poprzednimi latami rok 2006 okazał rozczarowaniem dla Air China i innych linii lotniczych nękanych rosnącymi kosztami paliwa lotniczego. Citigroup przewidziała zyski dla linii w wysokości 3,2 miliardów Juanów ($413 milionów) na rok 2006. Jednak rzeczywiste zyski były o 16 % niższe tzn 2,7 miliardów Juanów ($344.6 milionów). Stało się tak z powodu nieoczekiwanego wzrostu kosztów operacyjnych o 22.5 % najbardziej przyczyniła się do tego cena paliwa lotniczego. Wydatki na paliwo wzrosły o 33,4 % czyli o 15,7 miliardów Juanów. Niemniej jednak zyski firmy w 2006 roku wzrosły o 11,7 % w porównaniu z rokiem 2005, było to jednak rezultatem sprzedaży udziałów linii lotniczej DragonAir z siedzibą w Hong Kongu, od której Air China otrzymała 3,2 miliardy Juanów ($413 milionów).

Pomimo frustrującego roku finansowego 2006 dla Air China przyszłość nie wygląda ponuro dla firmy. Poprzez inwestycje z ludzi i pogramy rozwoju usług linia ma nadzieje na zapewnienie swojego statusu jako światowy gracz w przemyśle lotniczym. Linia lotnicza ma również plany modernizacji starzejącej się floty zamawiając nowe samoloty Boeing “Dreamliner” B787. Air China nabyła ostatnio 17,5 % udziałów w Cathay Pacific a razem mają nadzieje rozpocząć transport towarów z Szanghaju.

Leave a Reply